regntunga skyar

Igår var hela min värld täckt i rimfrost, vita krispiga iskristaller var uthällda över allt.
Två minus och en halvblå himmel, det var en härlig dag.

Idag vaknar man till mörker, regn och 3+.
Det enda positiva jag kan se i det här vädret, är att min Rosmarin-buske (140 cm hög) kan få rulla ut ur förrådet och få ”lite” ljus idag.

Själv måste jag få lite musik, att pigga upp mig med,
vilket som är din ”potatis” vet jag inte men här kommer två helt olika du kan testa.

Sveriges Radio bjuder på en egen blandning
SR Bjällerklang

och Accu har en gamaldags-kanal
Old-Fashioned Christmas

Så brassa lite julmusik, glöm gråvädret, tänd ett ljus.
Och framför allt,, ta det lite lugnt, det ENDA du har är tid!
”All we have to do is to decide what to do with the time that is given to us…”

/T

