Jule-frid eller Köp-hysteri

Julen kan vara en knepig tid.

De flesta av oss vill uppnå vår egen variant på Jul-frid, men istället drabbas vi av köphysteri, stress och ton av reklam. Dessutom ska vi vara miljömedvetna, hur tänker de då?

Alla vill att vi shoppar hysterisk för den globala ekonomins skull, och dessutom ska vi vara miljömedvetna. Snacka om att ge dubbla budskap, skapa stress och ångest.

Om jag har en lösning på problemet?

Både ja och nej. För vem säger att mitt sätt passar Dig.

Själv försöker jag handla så lite som möjligt, och ska det handlas saker måste de vara så bra att de håller i 5 – 10 år, kvalitet är ett nyckelord. Dessutom måste jag tycka det är så vackert/bra att jag vill använda det i 5 -10 år. På det viset minimerar jag allt slit och släng handlande. Visst kräver det lite mer tankekraft, men den energiåtgången är ju den mest miljömedvetna energisorten, eller hur?

Men jag har ett enklare tips. All den reklam Du får i brevlådan blir på ett år ca 50 kg, det blir en enorm miljöpåverkan om vi summerar alla brevlådor som fylls och hur många år det pågår.
Tänk om vi kunde undvika en del av detta miljöslöseri.Reklamfritt.se

Visst kan vi det, säg NEJ TACK till reklamen!

Har du ingen skylt till brevlådan, säger Du?

Enkelt fixat, och jag har en ännu bättre lösning!

Gå in på Reklamfritt.se, där kan du säga nej till direktreklamen, och dessutom får du en reklamfritt-dekal att sätta upp helt GRATIS.Reklamfritt.se på en postlåda

Klicka på den stora fina gröna knappen för att bli medlem. Sedan kan du lägga in olika reklamspärrar för just Dig. Vill du kanske slippa få telefonkatalogen, Ellos-reklamen, La Redoute, Dell, H&M, Postkodlotteriet, Bonnier eller något annat? Det finns en reklamspärr för var och en, samt flera andra företag. Bara att klicka i och Reklamfritt sköter mejlandet till det aktuella företaget för att spärra fler utskick till Dig.

Dessutom kan du på deras sida läsa reklam du vill ha, som digital media. Här finns senaste katalogerna från Teknikmagasinet, Jula, IKEA, Panduro hobby, Willys, Coop, och ännu fler. Nya kataloger läggs hela tiden till, och tänk vad bra att bara kunna gå till en enda sida för att hitta hela veckans behov av reklam, digitalt och utan att ett enda träd har sågats ned.

Som om detta inte vore bra nog. För varje ny medlem planterar de ett träd, så bli medlem och gör en miljöinsats. Samtidigt får du en något lugnare jul, mindre papper att hantera, lite mindre köp-beslut att ta, och lite mindre ”Pappa/Mamma, jag VILL ha en SÅN!”

/T

