Spök-film

Så här års ska man så klart titta på lite spök-filmer!
Det är fortfarande tid kvar att planera in lite film-mys, och skaffa något annat än det som går på Tv varje år.
Som alltid tänkte jag tipsa om både gamla godingar och halv-gamla godingar. Några äkta skräckfilmer blir det däremot INTE. Det slutade jag med för många år sedan, de gör alldeles för konstiga saker med min fantasi.

Vi börjar med Topper från 1937, Cary Grant och Constance Bennett. En sorglös historia om hur man kan fixa saker när man blivit spöke.
Bilden är en länk till IMDb där du kan läsa mer om filmen. Det här är första filmen i en miniserie med tre filmer, 1938 kommer Topper Takes a Trip, och 1941 Toppers Returns.
Filmerna brukar gå att hitta på Amazon.com men finns även på ställen som Headweb.com/sv/ där du kan streama filmen direkt till din webbläsare och TCM brukar visa dem ibland.
Här är en trailer för första filmen. (Ny uppdatering)

Ska vi nu ta något som är betydligt modernare ( kom ihåg, allting är relativt), och som är  underhållning för de lite yngre.
Casper från 1995 är en familjefilm som jag själv såg om för bara ett par dagar sedan. Och Ja, jag gillar sådana här filmer, jag rent utav älskar snälla och söta spöken. Visst, det är lätt underhållning, inget av Nobelpris-karaktär. Men har du barn är det bara att skylla på dem när du ser den här sortens film.
Vad jag skyller på??
Att jag är barnslig med konstiga idéer om det mesta, brukar fungera, folk nickar bara åt mig när jag säger det.
Bilden är länk till IMDb, och den här borde gå att hitta även i videobutiken.

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 thoughts on “Spök-film”

  1. Oh, Casper tyckte jag hemskt mycket om som liten! Vilka roliga tips🙂 Men man blir lite nyfiken på vad som händer med din fantasi när du ser på skräckisar? haha!

    Gilla

    1. Kul att du gillade filmerna, vi har så många olika smaker och alla kan inte gilla allt,, ja du vet..
      Haha, fantasi är en grej som löper amok då och då, helt utan skräckfilmer. Och fantasi är bra utom när det blir ”skräckigt”..

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.