Välkomnande?

Visst vill vi att våra gäster ska känna sig välkomna redan utanför vår dörr?
Men i Halloween-tider, eller Samhain-tider blir det lite lustigt.
Om vi skräms lite lagom blir det extra trevligt.
Det där ordet ”lagom” blir väldigt viktigt, är det för ruskiga saker vi hittar på tycker inga gäster att de är välkomna.
Men, vad är ”för ruskigt” för trevnaden??IMG_1457

Själv tog jag ut svängarna rätt långt för ett par år sedan, och alla reaktioner jag hörde var positiva..
Men man undrar ju,, vi människor är ju inte direkt kända för att vara ärliga!
Vilket jag tycker är ruskigt oärligt!
En sanning kan såra här och nu, men en lögn sårar för all framtid.

Nåja, nog med klokheter för denna gång.
Vad var det jag hittade på?
Jo, jag har ju ett par skyltdockor stående, och vilIMG_1460le använda dem till något.
Se är utan armar och ben, men med lite fritidskläder och tidningspapper i ben och ärmar, så sitter det faktiskt en figur där.
Sedan lägger vi till en svart långkappa med stor huva, en dödskalle, handskar och skor.
Och Vips!  Herr Hallow är på plats.

IMG_1471

IMG_1461Sedan är det dags för lite kvinnligt sällskap.IMG_1467
En kvinnlig docka får en sån där ”bläckfisk-snodd” (lastspännare till bilar) under armarna.
Hängs sedan upp i taket, bläckfisken gör att hon gungar riktigt fint!
En svart volangkjol kan bli klänning. Lite svart flor över en boll med bubbelplast, nu ser hon faktiskt lite huvudlös ut.IMG_1480
Svävande Damen har anlänt.

Nu har jag ett sött gäng som hänger utanför min dörr. De ser rätt snälla ut på dagtid, men på kvällen var det lite annorlunda.
Särskilt när Svävande Damen började röra på sigIMG_1487 utan att någon förstod hur det gick till..

 

IMG_1476

Har du själv gjort något kul bus?
Har du bilder?

Skriv och berätta, länka till dina bilderna, så inspirerar du oss andra till något kul!

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

