Årets lysande återvinningstips

Du har väl inte missat tävlingen vi har just nu??

Kretslopps-Tävlingen.. Var gärna med och tävla, och gör en insats mot slöseriet.

Som ett bidrag utom tävlan, tänkte jag visa hur det gick när jag städade upp i hyllan där alla mina påsar med stearinljus-rester låg.

Jag sparar ALLA stumpar, utrunna blockljus och halva värmeljus.
Stoppar ner allt i en påse och trycker in i ”pyssel”-hylla. Sedan är det dags att smälta ned allt och gjuta nya ljus, brukar bli en gång före jul och en gång på våren.

Har skrivit lite om detta förut men inte i Jul-Blogg utan i Thorguns blogg.

Slutade för ett par år sedan med gjutformar av pappkartonger och kesoburkar, köpte istället ”riktiga” formar från Slöjd-Detaljer.

Ångrar det inte en sekund, de fungerar super-bra, ljusen blir släta och blanka i ytan.

I år lekte jag med mycket meleringar, vissa blir bättre och andra blir ”sådär”.

Brukar Du göra något liknande? Skriv gärna och berätta.

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,