Hopp i säng

Plockade fram en av de nya katt/hund bäddarna.
Tänkte jag måste testa vad min lilla Tjockis tyckte om den..

Ja, han kallas faktiskt för Tjockis, och han försöker hela tiden göra skäl för namnet. Han måste alltid hållas på mycket strikt portionsstorlek, jag misstänker att han går och tigger mat och godbitar hos mina grannar. Han är expert på att låta ynklig och hungrig, ibland bara en timme efter middagen.

Jag ställde fram den cerisa Gosa i soffan, lockade på honom och pekade på den. Jodå, han fattade vad det handlade om, hoppade upp och klev i utan minsta tvekan. Sedan började en tvättningsritual, några pauser med djup suck, och sedan skulle han sova.

Jag tror det betyder att bäddarna får godkänt!
Därmed kan jag och Tjockis rekommendera dessa till övriga hågade katter och hundar.
Gå nu genast och visa denna blogg för era hussar och mattar, tala om att ni också vill sova gott.
Och påpeka gärna att er önskan inte alls är orimlig, det är ju inte så att ni begär en Hästens-säng eller någon eldriven lyx-variant, utan bara ett trevligt ställe som är gjort för just er.
Dessutom kan ni ju alltid lägga till att då slipper matte och husse alla hår i soffan/sängen eller där ni brukar ligga.

Denna och fler modeller finns i Jul-shoppen.

/T, och Tjockis stämmer in med en suck och ett Prrrrrrrr

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,