Jul-städning

Har just gjort den vanliga omgången med dammsugare, och sätter mig ned med ett stort glas kallt vatten.
Funderar över om det blir något av med att torka alla golven också.

Suckar och tänker på hur man skulle vilja ha det.

Tänker på den julstädning jag är uppvuxen med.

Undrar om dessa tankat kommer för att man börjar bli gammal (50+ ?) eller om de kommer för att man börjar bli klok?

Det låter bättre med klok, så jag bestämmer mig med ett snett leende för att det är så det är.

Tänk så mycket man gjorde.. Damma i tak, vädra böcker, polera möbler, alltid ett rum i taget och man gick igenom precis ALLT..

Jag längtar efter den där känslan, den när man vet att ALLT i ett rum är rent, in i minsta vrå. Det var rätt trevligt att ha det så.

Men istället inser jag att klockan är tre och det är dags för en kopp kaffe..

Det är också trevligt!

Sen ska det strykas lite vita gardiner till mitt sovrum. Dags att börja bygga lite julkänsla.

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,