Advents-ljus

Fredag kväll och hela huset känns stökigt.

Jag har hämtat hem lite julkartonger från förrådet, öppnat nästan alla och rivit runt lite här och lite där.

I övermorgon är det första advent och i morgon står jag i Täby på en mini-julmarknad.

Förstår inte riktigt…
Varför har jag det inte välstädat och alla julstjärnor och ljusstakar på plats (i år heller)??

Lite mys har jag hunnit med trots allt.
Fixat två adventsljusstakar, en till vardagsrummet och en till köket.

Det blev först lite silverputsning av en stor bricka och ett runt fat.

Sedan fram med mina härliga ljus från Liljeholmens fabriksbod.

Ställde dem i bullformar av aluminium, det skyddar silvret och samlar upp eventuellt rinn från ljusen.

Sedan var det bara att vräka på lite blandat pynt.

Vardagsrummets silverbricka fick gå i glittrigt vitt och guld, med lite rött här och var.

Kökets runda silverfat fick röda äpplen, kanel och stjärnanis.

Jag ska komplettera den med lite torkade lime och apelsinskivor,, när jag hittar lådan de ligger i.

I år har även jag skaffat sådana där siffror. Är inte helt säker på om jag gillar det, men om man inte testar så vet man ju inte.

Men hur går det med el-ljusstakarna??
Tja,, det saknades ju lampor så klart.
Så det blir till att inhandla lite lampor.
Men julgrans-belysningen fungerade ;=).

Har Du rätt lampor på lager??

Tidigare i dag hängde jag upp re-creares stora advents-stjärna på min ytterdörr.

Ville se hur den såg ut.
Blev så nöjd att jag nästan hoppas att den inte säljs i morgon.

Den lilla stjärnan och granen i grönt står i köksfönstret för att fotograferas, men det glömde jag innan det blev för mörkt.

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 thoughts on “Advents-ljus”

    1. Så kul att du gillade dem.
      Lite konstigt att det blir silvrigt i år, vanligen är allt jag gör i guldton.
      Men man ska ju använda sådant man har och inte bara gömma det i skåpen,, förståss..

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.