10 års jubileum

För 10 år sedan hade en av de bästa filmer som någonsin gjorts premiär.

Det firar jag genom att se om alla filmerna i årets version, det kom en extended nyutgåva i somras som nu avnjuts.
Hög volym på Cantoon-högtalarna, helmörkt vardagsrum, nya projektorn och en filmduk på 2 meter.
Det här är lyckliga stunder, även om jag måste erkänna att en del tårar faller också.

Nu är det bara ett år kvar tills vi får nya hedersstunder med The Hobbit..
Ohh, vad jag längtar!

Tolkiens Lord of the Rings har länge varit förknippat med julen, i alla fall för mig.
Ända sedan 1973-74 när jag läste den för första gången, är det mina absoluta bok-favoriter. Och med ett par års mellanrum har jag läst om trilogin eller Silmarillion och The Lost Tales, alltid vid juletid.
Sedan kom filmerna, och ett tu tre var Julafton förflyttat från 24 Dec till mellan den 19 och  den 17 Dec. Härliga nattliga premiärer tillsammans med andra Tolkien-fantaster, många capar, spetsiga öron och andra dräkter i biokön.
Härliga minnen..

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Och nu ett litet P.S.

Nu finns den här, The Announcement Trailer,
Första filmen har premiär 14 Dec 2012!