Adventskalendrar

Det är inte så långt kvar nu!

Det verkar som om alla butiker med kommersiell självaktning ska ha en egen julkalender, överallt poppar det upp saker som kallas kalendrar. Men det konstiga är att nästan alla innehåller tävlingar och köperbjudande. Är det då verkligen en adventskalender eller är det bara ett reklamblad i kalenderformat?!

Jag avskyr alla dessa försök till att få mig att konsumera ännu mera skräp! Så även i år ska jag försöka hitta några som INTE säljer eller tävlar ut ”saker”.

Barnens favoriter blir förstås:

Radions P4 och Siri och Ishavspiraterna

Svt Barnkanalens Mysteriet på Greveholm

Och naturligtvis hoppas vi mycket av klassikern oioioi.se,  hoppas verkligen att de kommer presentera en julkalender även i år. Här är lucka 24 från 2011

Sedan har vi Rådhuset i Örebro som i år kör sagotema, trevligt för alla som kan ta en kvällspromenad förbi. Vi andra får titta på webben istället.

Tänk,, att det är så få som är villiga att göra en kalender utan att få något i ersättning. Funderar lite över Julens budskap, stämmer inte riktigt med vad jag ser där ute …

Hoppas kunna återkomma med fler tips om okommersiella kalendrar, vi behöver verkligen fler alternativ till allt det andra (skräpet).

/T
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 thoughts on “Adventskalendrar”

    1. Förstår att det är en trevlig kalender, kul att få det bekräftat av Dig som är ”på plats”. Jag hoppas det finns många fler liknande projekt som jag inte hittat än.

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.