Tänd ett ljus..

Fönstren är nyputsade, fönsterbänkarna renplockade, julkartongen med adventsljus är framplockad. Det är snart första advent!

Det blir mörkare och mörkare, vissa dagar är okej mellan 11-14 om solen orkar titta fram, andra dagar ger man upp redan vid 12-tiden för det blir inte ljust alls. Idag var det ljust nog för att hinna putsa några fönster, men nu är allt mörkgrått igen.

Har letat fram två av mina elljusstakar och två adventstjärnor, och tänk, alla lampor lös! Så om en timme eller så slår mina timers på. Det ska bli trevligt!

Tänk om man skulle planera för en mysig film ikväll, fast det bara är Måndag?

Tända fler värmeljus i mina 50-talsinspirerade ljuslyktor och mysa.


Audrey Hepburn och Gregory Peck, en prinsessa på rymmen och lite komedi, från 1953.

Ett par ljuslyktor finns i Webb-shoppen, med det är bara sex och fler finns inte..

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 thoughts on “Tänd ett ljus..”

  1. Hej!

    Jag ”gissar” att du gillar julen…🙂 … så jag tänkte bara informera om att det i år finns en julkalender producerad oberoende av SVT.

    Jag har varit med och gjort den, och kalendern kommer du hitta på http://www.24dagar.se.

    Om du tycker det verkar intressant så får du gärna tipsa dina läsare, andra julälskare i din närhet, barn, föräldrar… Ja, alla som kan tänkas vara intresserade.🙂

    Hoppas du tycker det verkar intressant. Ha det fint!🙂

    Gilla

    1. Hej Patrik. Tack för tipset, den här ska jag hålla koll på. Tänkte på en sak,, ni skriver inte vilken åldersgrupp den vänder sig till, kanske vore bra. Ni gillar ju action, men det gör inte de minsta barnen, så det kan lätt bli lite för mycket för dem.

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.