Riktig julstämning

Skulle ner på centrum och handla det sista idag, förstod att det inte skulle vara folktomt, men vad gör man när man inte vill planera..

Handlingen gick otroligt snabbt, men sedan var jag tvungen att få tag på wellpapp till en paketinslagning. Hade inte så stora förhoppningar på att hitta en butik som kunde/ville hjälpa mig en sån här dag men man ska behålla hoppet.😉

Gick in på lokala heminredningsbutiken, gick fram och frågade en av killarna i kassan. Jodå, de hade wellpapp, men bara smal. Då sticker den andra killen fram huvudet och säger, -Men jag tror det finns där uppe, jag kan gå och kolla. De frågar hur mycket jag behöver, och de 4 meter jag frågar efter får en nick och så försvinner han.
Under tiden småpratar vi lite om hur stressig det är de här dagarna och att det samtidigt är bra med alla kunder, sedan kommer den andre tillbaka.
Jag får mina 4 meter i en rulle, killarna ler och säger att de inte vet vad det kostar, säger att vi struntar i det och önskar mig God Jul.

Jag ser troligen lite fånig ut när jag önskar dem det tillbaka och tackar så mycket.

Folk inom handeln som orkar vara trevliga en sådan här dag ska ha allt beröm, hoppas de får en riktigt trevlig Jul!

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,