Det där med Glögg!

Glögg hör julen till!! Eller gör den verkligen det??
Glödgat vin dricker man för att bli varm, alltså hör den ihop med hela vintern.
Den tanken gillar jag, trots att jag oftast dricker glöggen kall för smakens skull.

I Torsdags släppte Blossa info om årets glöggsmak,,, INTE..

Inser att; nuförtiden pratar alla INTE om sin produkt, utan är helt fokuserade på att få folk att tro att de har en känslomässig relation till produkten. Du ska känna dig en massa saker, nostalgisk, kärleksfull, viktig, framgångsrik, älskad, cool, snygg och annat som är ”humbug”.

Fonster_8890_webb

Glöggen är i år en dalahäst, vilket betyder att man spelar på nationalromantik och en internationell marknad. Eller, undrar jag, vill de att vi ska känna oss som en dalahäst, fiolgnissel, knätofsar, idrottare eller Falukorv??

Glöggen kommer förhoppningsvis att vara god, och JA, jag kommer att köpa en flaska så fort den släpps, för jag gillar glögg och jag är nyfiken. Men jag gillar inte alla dumheter runtomkring. När produkten är bra nog, då räcker det med att prata om smak, doft, syra, sötma och toner av barrträd.
Det andra tar man bara till när man föredrar kvantitet före kvalitet. Suckar djupt!

God Jul på Er alla där ute!!

/T
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,