Chestnuts Roasting

Jag gillar kastanjer! Trädet är stort, har karaktär, blommorna på våren är överväldigande, taggbollarna känns farliga och nöten är mycket vacker.
Nu pratar jag om våra vanliga hästkastanjer, man ser rätt sällan äkta kastanjer här i sverige. Jag vet att det finns en stor äkta kastanj på Kungsholmen inne på gården vid Gamla Myntets lokaler, men när vi tänker på kastanjer är det de oätliga som ibland ligger i överflöd och skräpar i våra parker.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Glas och krukor finns i Stjärnstofts webb-shop

Nåja, jag gillar dem, och jag tänker alltid på sången som jag också tycker är så mysig, den är så höstlig. Som en kall söndag i november-december, frosten biter i näsan, solen skiner lite, efter promenaden tänder man brasan och dricker varmt te eller choklad, och bara myser.

Sen säger alla andra att det är en julsång, men det glömmer jag ett tag till och tänker bara på kastanjerna. Vill du lyssna lite mer kan du bara klicka på länken här nedanför. Accuradio är gratismusik med många olika inriktningar.

AccuRadio spelar Chestnuts Roasting

Ha en härlig Söndag, tänd en brasa om ni kan i eftermiddag och mys lite extra.

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

