Den här sidan stjäl alla mina inlägg

Det finns en sida som stjäl alla mina inlägg, kopierar dem rätt av utan att ange källa eller utan att länka till mig!

Vad sidan heter??   Julmust.nu

Den här sidan gör samma sak med Julbloggen.se, Ofiltrerat.se och blogg.dryckesglas.se

Ingenstans på sidan finns en enda upplysning om vem som ligger bakom, och du kan inte ens skriva en kommentar på sidan! Tittar man efter på DOM.NU är ”holder” angett till tommyt samt siffror, så troligen är det en kille som heter Tommy T.

Det här är brottsligt eftersom sidan även stjäl mina bilder som det är upphovsrätt på.  Det betyder att jag har rätt att skicka en faktura och ta betalt för VARJE bild de har publicerat. Tänk vilka astronomiska siffror det skulle kunna bli! Vore trevligt att bli rik på kuppen, men den som ligger bakom är säkert en ljusskygg typ.

Nåja, har skrivit till Binero där domänen ligger och krävt åtgärder. Är du också drabbad? Gör samma sak.

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 thoughts on “Den här sidan stjäl alla mina inlägg”

    1. Vissa tycker sånt bara är bra, det ger väll högre rankning hos Google. Men jag blir mer irriterad av att någon annan tjänar massor på det jag skriver.

      Gilla

  1. Börjar bli mer och mer irriterad på den bloggen, men vet inte vad man ska göra åt saken? Vill knappt lägga ut bilder längre på min blogg, absolut inte privata bilder på barnen och därmed är det inte lika kul att blogga längre när man känner sig begränsad.

    Gilla

    1. Tja, det man bör göra är polisanmäla, men det är ju ett rätt trubbigt verktyg. Tommy (som säkert är hans namn) är inte intresserad av oss, han är bara intresserad av någon sorts trafikskapande till hans sida, och vissa anser att vi också tjänar Google-rankning på det. Men jag är mer förb….d av upphovsrättslig orsak. Det jag skulle tycka var lite kul är om någon ville hacka honom och kanske lägga upp lite ”hets mot folkgrupp” och sedan kan vi polisanmäla lilla Tommy.. (ler elakt!)
      Det vi ska hålla koll på är om sidan läggs ned den 29/11, då går domänen ut om han inte förnyar den.

      Gilla

Kommentarer inaktiverade.