Pakethållare….

Idag gick jag omkring på den där gatan med kristallkronor. Inkognito förstås, ingen anade att jag är en tomte.
Jag hade sällskap av en dam jag håller mycket av. Jag hade lovat att ta henne till en julmarknad i den äldsta delen av storstaden.
Hon hade siktet inställt på att inhandla en liten tomte. Jo, ni kan förstå hur jag fnissade inombords! Förstår ni hur mycket olika tomtar det finns avbildade där ute i julhandeln?

I doften av brända mandlar och glögg såg jag utländska besökare som njöt av storstadens charm och skolbarn som absolut ville snurra på chokladhjulet på julmarknaden. Mitt i denna miljö upptäckte jag dem.
Damerna med handväskan i ett fast grepp och  på jakt efter rov. Tja, så värst blodtörstiga var de kanske inte men lite skrämmande var de allt. Snart upptäckte jag skillnader mellan dem. Damer med handväskan i högsta hugg och damer bärandes på kassar innehållande paket! Handväskehållare var inte särskilt glada medan Pakethållare hade en triumferande blick. Aha!

Jag gick med en Handväskhållare och insåg att nu var det dags att lägga manken till. Jag siktade in henne på varenda stånd och småbutik som sålde tomtar! Små, stora, mjuka, hårda, fina, vackra, gulliga tomtar och riktigt, riktiga fula fanns det även. Det fanns en tomte som hon tyckte om, och vips blev hon en glad pakethållare!

/Tjuriga Tomten

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,