Här kommer Flirtiga Lucia

Ahmen guuu va roligt!
Jag har blivit utsedd till Lucia 2010. Människor har utsett mig till att vara ljuset bärare i mörkret. Det är ju typ som ljusets gudinna ju! Ja-a en Ljusgudinna, det ska jag bli!
Det blir enkelt för jag är bra på hår å smink å kläder å sånt. Jag har långt blont hår som passar preciiis perfekt till ljuskronan som jag ska ha på huvudet. Kronan är jättesnygg!
Alldeles guldig med en massa levande ljus, å sen så har den nå’t grönt runt kanten som tydligen kallas myrten.

Ja, å så måste jag väl få några tärnor som ska vara runt mig. De måste vara snygga, inte snyggare än jag men tillräckligt snygga.
Ooh! Och ett par stjärngossar så klart! Snygga och långa ska de vara. De måste ha välbyggda överkroppar för något annat syns ju inte i de där långa vita nattlinnena. Lucia är ju några veckor före jul så en tomte skulle nog passa bra också. Tomten behöver inte vara så lång eller snygg men rolig måste han va´.

Ja-a så får det bli! Det blir jag, Ljusets gudinna, några tärnor, ett par snygga stjärngossar och en rolig tomte som blir mitt entourage i december. Guu va´roligt!

Här kommer jag att berätta allt roligt jag kommer att uppleva med mitt entourage fram till Lucia dagen. Vi ses!

Puss o Kram!

Flirtiga Lucia

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 thoughts on “Här kommer Flirtiga Lucia”

Kommentarer inaktiverade.