Lucias tåg

Inför själva Luciaframträdandet ska vi träna att gå tillsammans. Jag ska gå först, sen går Tärnorna bakom mig, sen kommer My Starboyz och sist går Tomten.
Alla ska gå så där synkroniserat bakom mig och min fina ljuskrona. Det kommer att bli lite som att gå på en catwalk för modekläder. Fast finare förstås eftersom jag har ljus i håret och så!
Vi ska gå sådana där ”tunga fjät”. Det kallas för Luciatåg men jag tycker det ser ut som ett magiskt framträdande.

Vi kommer alla ha långa vita skjortor på oss men ändå se lite olika ut. Jag har ljuskronan på huvudet och ett rött brett band runt midjan och Tärnorna ska ha myrtenkransar på huvudet, levande ljus i handen och rött sidenband runt midjan.
My Starboyz ska ha skitsnygga strutar på huvudet. Jag har blingat dem själv med guldstjärnor och glitter. Sen håller de varsin stjärna på pinne i handen. Jag lät Tärnorna blinga dem med glittersprays så att gossarna verkligen blev My STARboyz.

Tomten kan man ju inte riktigt blinga till, med de där kläderna han har. Baggy pants, för stor jacka och mössa, han går liksom under streetwear eller hiphop. Fast färgen rött är okej för årstiden och jul-temat.

Puss & Kram

Flirtiga Lucia

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

One thought on “Lucias tåg”

Kommentarer inaktiverade.