Att bygga en gran

Nya idéer kommer som på löpande band,, och något annat som löper fort i min värld är tiden.
Kombinationen gör att man tycker att man aldrig får något gjort, och massa goda idéer går till spillo.

För några dagar sedan varnade de för stora snömängder, då äntligen sprang jag ut och hämtade hem de där grenarna jag sett, de som skulle ”bli perfekta till en gran eller två”.

Sen kom snön och där låg grenarna.

julgran_13-1

Men temperaturen steg nästan omgående och jag hämtade såg och snören, skräpade ned en stund och ”knopade” lite. Och ”vips” stod det en naken gran och lutade sig mot väggen.

julgran_13-2

Fram med lite ljusslinga, några tjocka plastiga gröna girlanger och lite annat pynt som tål regn och snö.

julgran_13-4

Och när mörkret kom tände jag belysningen.

julgran_13-7

Lite nöjd blev jag nog, det är ingen skönhet men den har charm, och den är gratis.

julgran_13-6

En plastig ekorre fungerar utmärkt, toppstjärnan lyser, och jul-bocken vaktar hela arrangemanget.

julgran_13-8

God Jul på er Alla

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,