Hästar & Kaffe

Nu har jag fått reda på att jag och mitt entourage ska häst och släde till uppträdandet. Guuu va fiint!

Jag ska sitta i en vacker släde med en massa pälsar och släden ska dras av en vacker vit häst. Tärnorna ska sitta i samma släde som jag och My Starboyz ska rida på varsin häst! De där snyggingarna är tydligen också stalledrängar och sysslar med att ”vattna fålar” och sånt. Eftersom de är bra på att rida ska de också hålla i facklor medan de rider bakom min släde. Jag och tärnorna behöver inte hålla i facklor för de kommer att sitta fast på sidan av släden.

Tomten åker själv men han har inte en häst som drar hans släde utan en REN! Förstår ni hur små renar är? De går typ upp till midjan på en, fast de har jättefina horn och så passar de bra i juldekorationer runt halsen, sameslöjd och bjällror och sånt. Enligt Tomten så heter renen Rudolf, hur man nu kan döpa en ren till det! Han ska tydligen vara mycket speciell och hittar alltid vägen dit Tomten ska.

Vi ska vara på flera olika ställen och både sjunga, dela ut pepparkakor och prata med folk. Tärnorna är jätte bra på att sjunga och jag är bra på att prata med folk så jag tror att det kommer att gå jättebra!

Vi hälsade på i stallet för att prova slädar och kolla på hästar. Tomten kunde berätta en massa om slädarna, att de var gamla och handgjorda och sånt. Hästen som ska dra min släde är jättestor och luktar faktiskt lite illa, men han är jättesnäll.

Sen frågade Tomten om vi kunde hjälpa till att mocka lite.
– Javisst! Sa jag. Var har du maskinen?
– Här gör vi det för hand, sa Tomten.
– Ja men det är ju skitjobbigt att mala för hand! Jag har gått kurs hos en barrista och jag lovar dig, jag gör stans bästa Mocka Latte!

Puss och Kram

Flirtiga Lucia

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

One thought on “Hästar & Kaffe”

Kommentarer inaktiverade.