Snart är det Jul igen

Tänk så konstiga vi är, vi människor!
Första regniga småkyliga dagen på en kanonsommar, och vad tänker jag på?

Jo, surdegsbak, pepparkakor och julpynt!

Ska jag vara riktigt ärlig har jag redan börjat tänka lite på ljuslyktor till mörka höstkvällar och på Tomtar, stjärnor och en julbock

sneekpek jul-1

Ett par provgjutningar i betong har det också blivit, och fina underlägg/coasters ska det att bli i massor. Många fler julmotiv har jag på lager och här ser du ett par av dem.

sneekpek jul-2

Det känns lite knasigt att tänka på det här redan nu, så Du och alla andra får nog lugna er ett tag till. Ni får nöja er med att titta på allt som händer hos Stjärnstoft på FB, där är det fortfarande sommar med många fina maritima motiv. Vet att det även är lite citrusmotiv på väg in och några fina nyheter i betong ska dyka upp om några dagar.
Stjärnstofts webb-shop kan vara bra att bekanta sig med, det är där ALLT från vår Julblogg kommer att finnas till försäljning.

Så nu får vi mota tillbaka Jultomten in i ett hörn, och mjukt nynna någon julsång i hans öra tills han med ett leende somnar om….

Ha en skön sensommar, önskar jag Er alla!

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,