Årets Glögg-smak

Det har varit många funderingar om vilken smak det skulle bli i år, vi har fått ledtrådar om Franskt och en svart (ev lila) flaska. Så tankarna har naturligtvis gått till lakrits och viol, många har även gissat på Björnbär men det är väl inte så franskt. Kanske det är mulberry (svart mullbär) men vet inte om det är ”franskare” än björnbär.
Nåväl, klockan 14,00 ska det avslöjas och dessa rader skriver jag i väntan på något Gott,, hoppas jag.

blossa2014

Och nu är det avslöjat, smaken ska vara Lavendel!

Höjer på ögonbrynen och undrar om den kommer att smaka rengöringsmedel och toalett.
Risken att man förknippar den välanvända smaken/doften med rengöring är uppenbar, hoppas verkligen jag får fel.

1:a oktober ska den vara tillgänglig på systemet, och, JA, jag kommer att prova EN flaska, troligen inte mer.

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 thoughts on “Årets Glögg-smak”

  1. Hmm, låter lite märkligt tycker jag. Som att dricka en doft. Håller nog med dig. Inga stora inköp från vårt hushåll, men en flaska blir det för att smaka. Sedan är det visserligen en snygg flaska.

    Gilla

  2. Hej,

    Jag skulle vilja komma i kontakt med dig för ett event jag planerar för julbloggare men hittade inte din e-postadress. Kan du mejla mig är du snäll?

    Mvh

    Christoffer

    ps. Vänligen publicera inte denna kommentar.

    Gilla

Kommentarer inaktiverade.