Julmarknad, en liten lista

Fick en fråga om jag kunde tipsa om några bra Julmarknader – men den enda jag gillar är Taxinge slotts marknad.


Nu ska det kanske även erkännas att jag brukar inte springa på så många varje år, ibland inte mer än En, så vem är jag att uttala mig 🙂

Då tar man till nätet, där finns lite info att hämta.
På sidan Svenska Slottsmässor finns en bra uppställning för i år,, och den första börjar. -Ja, håll i dig (ler) redan nu den 10:de oktober och är på Österbybruk. Sedan fortsätter det varje helg med fler och fler julmarknader.

Men förutom Svenska Slottsmässor verkar det inte ha dykt upp så mycket information än, så det är nog till att söka sig lite mer lokal info beroende på var man bor i vårt långa land. Själv ska jag till Taxinge i år, och jag ska dessutom boka övernattning hos ena sonen med familj, som bor ”granne” med dem strax utanför Nykvarn. Det kommer att bli hur trevligt som helst!

Sedan behöver jag knappast påpeka att även i år kommer det säkert att finnas massor med julmarknader som inte är värda namnet,, eller vår tid och våra pengar. Mässor som är stressiga, stökiga, fyllda med importerat krafs och som inte har något med genuin Julkänsla att göra.

Snälla Du! Tänk efter innan du besöker en sådan! Både Du och Dina barn (om du har barn) skulle faktiskt må bättre av att låta bli, inte vill Du väl lära dem att det är sådär Julen ska se ut?

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

One thought on “Julmarknad, en liten lista”

Kommentarer inaktiverade.