Kretslopps-Tävling

Nu tar vi en ny tävling!

Jag gillar att försöka göra något förnuftigt då och då, och nu vill jag få er att göra det också!

Berätta och visa bilder på ditt bästa, smartaste eller kreativaste ”återvinnings-projekt”!

Har du en blogg skriver du där, eller på Facebook, har du inget av det kan du skriva ett mail.
Skriv, berätta och beskriv, det gäller att inspirera så många som möjligt, att inte kasta bort saker utan att omskapa dem till något nytt, berätta även om denna tävling och länka till den i ditt inlägg.

När du gjort det skriver du en kommentar här och länkar till ditt tips. Sedan klickar du på ”Gilla-knappen” på Facebook. Har du inte FB så kan du maila 5 av dina vänner och övertala dem att delta i tävlingen, skicka kopia på mailen till mig.

Tävlingen börjar Måndag 31/10 och pågår till Söndag 6/11 kl 24,00. Vinnarna presenteras Tisdagen den 8/11.

De tre bästa, smartaste eller kreativaste tipsen blir belönade med var sitt presentkort på 100:-.

Presentkortet är personligt och gäller i ett helt år. Du kan handla vad du vill i Stjärnstofts webb-shop, skriv in presentkortets nummer i kassan och du får 100:- avdraget på köpesumman.

Nu vill jag bli överraskad av Era kreativa och fantastiska idéer!!

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

10 reaktioner till “Kretslopps-Tävling”

    1. Hej Ebba nu är tävlingen slut och för att avgöra om ditt bidrag ska komma med måste jag fråga vad du heter på ”riktigt” så jag kon koppla ihop dig med en av våra ”gillare” på facebook.

      Med Vänliga Hälsningar Thorgun

      *Thorgun* Mail:blogg@Thorgun.se Fotoblogg:thorgun.wordpress.com Blogg:thorgun.se/serendipity/ JulBlogg: Julblogg.wordpress.com

      Gilla

  1. Hej hej
    Jag sprang på en grej tidigare som jag iofs inte testat själv, men som verkar så j—a coolt, så jag bidrar med det 🙂
    http://tomtensdotter.blogg.se/2011/november/julklappstips-till-far-eller-bror-eller-farbr.html

    Annars håller jag med om att recykling är en bra grej, jag sparar på massvis med saker för att använda i mitt pysslande.
    http://tomtensdotter.blogg.se/2011/september/recyklat-pyssel.html

    Det som jag recyklar mest just nu är faktiskt mina burkar med måltidsersättningspulver, och här är ett exempel på det:
    http://tomtensdotter.blogg.se/2011/november/uberkitschig-burk.html

    Gilla

    1. Hej Tomtens Dotter, det var ett spännande bidrag. Känner mig genast inspirerad att prova.
      Nu vet man vad riktigt vackra flaskor kan användas till.

      Gilla

      1. Hej Tomtens Dotter, tävlingen är slut och du är med bland vinnarna.
        Men jag ser inte att du skrivit på din blogg och länkat, eller på Facebook och gillat oss.
        Så jag undrar om du vill vara med?

        Gilla

  2. Jag återvinner på flera sätt , här är några:

    Konservburkar utan vassa kanter kan man klistra fina tapetprover på och så blir de fina pennställ, bra tips för barnen att göra i julklapp.

    Jag sparar alla ljusstumpar och stearin sen kokar jag upp stearin och lägger dem i nya förpackningar med en ny vek-stake. Jag lägger ofta gammal upp-kokat stearin i gamla kaffekoppar och te-koppar, det blir fin fina presenter utav det. Går också forma ljus i mjölk-förpackningar så blir det nya ljuset i den formen.

    Använd telefon katalogs papper till att använda som papper att ta upp slasken med.

    Vägra reklam på posten!

    Tänd ljus istället på kvällen än ha lampor tända, dessutom blir det mysigare! Ha aldrig lampor tända dagtid, finns massor av folk som har det!

    Köp så mycket som möjligt på Second Hand Butiker, ofta finns det jättefina kläder och saker och dessutom går pengarna till välgörenhet.

    Vet en hel familj som bara handlar sina julklappar på Second Hand för att det ska gå till ett bra ändamål. De köper massa roliga saker och för en billigare peng! Något som jag absolut skulle vilja följa efter. Varför måste julklappar vara nya?

    Ge alltid gamla tidningar, pocket böcker vidare till vänner som senare ger dem vidare i sin tur.

    När det blivit kaffefläckar på duken så lägger över små virkade minidukar som man kan hitta på Second hand för en billig peng. Sy fast den lilla virkade duken över kaffe fläcken plus några till så blir det jätte dekoratativt. Så släng inte dina gamla fina dukar.

    Gamla nya kökshanddukar i linne går jätte billigt på Second Hand och annat.

    Köp in massa gamla linne i lakarn från förr och så sommarbyxor eventuellt med lite spets till. Klänningar går också sy av gamla fina linnen som mormor och andra äldre har gjort för hand i vävstugan.

    enkla nettan

    Gilla

Kommentarer är stängda.